TOMTAR PÅ LOFTET

Nu har Tomtarna fått komma fram ur sina gömmor :)
lika roligt varje gång att ses.
 
 
Min favorit är denna fina Tomte.....
det är den käraste jag har.
Det är min faster Märta som gjort den för många, många år sen.
Den är så charmig i sin stickade gråa dräkt och sin jättenäsa och dom
svarta filt fossingarna.
Faster Märta var gift med min farbror Gunnar och var en jättesnäll "tant"
som jag tyckte mycket om.
Där spelade man Fillipin och fick hemkokt gotta.....och det gillades
för det var inte alltför ofta man fick.
 
 
Några av mina äldsta Tomtar.....
 

Tomten i "Papair Mashe" (stavas de så??)  den gillar ja också jättemycke :)
 
 HOW HOW....finns de nå snälla barn.....
 
 Tomtepojken på häst är  väl för gullig?
 
 Tomtar på hjul är ett måste i detta hus!
 
 
Hej Svejs från Tomtarna i Hästskon.....
 
Karro
2012-12-16 @ 19:01:20
URL: http://attvarakarolina.blogg.se

Det var roligt att alla tomtarna fått titta fram! Det är mycket minnen med alla de där tomtarna. Alla är roliga på sitt sätt. Jag gillar allihopa! Men kanske gillar jag han som håller i ljusstaken, han som stod på vedspisen i Rossön :)
Snart ses vi :) <3 PoK




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0