SJUKT ONT

Fy klån va mina muskelfästen runt höfterna är onda,
kan knappt röra mej :(
 
Så jäkla onda så ja va tvungen att fara till farbror Dr
åh då förstår ni va ont de e.
Ja gillar nämligen inte doktorn, är jätterädd för han eller hon??
Ja ska nästan vara död innan jag vill träffa en Dr, 
ja, ja vet, de e sjukt.....men så är det!
 
Hur som helst blev jag väldigt väl bemött,
blev undersökt av två doktorer, dubbelt så rädd alltså!
Dom konstaterade båda två att ja har inflammation i mina
muskelfästen runt höfter/bäcken.
Dom rekommenderade en sån där jäkla värstingspruta som
jag hade bestämt mej redan innan att ja inte skulle ta!!
Ni vet en sån där cortisonspruta som man bara har hört talas om....
fy va hemskt.........
men va gör man......där på britsen och kan knappt röra sej,
vända sej runt
eller ens stiga upp och dra därifrån....
i mitt onda och i min ynklighet sa jag JAAA!
 
HELV.... VA ONT DE GJORDE, AAHHH!
 
Jaa, ja skrek rakt ut.......aahhh va ont de gjorde....
helvetes sprutfan.......
Alla påstår att de ska lätta och ge med sej....
det vill ja verkligen ha som plåster på såren....att de onda lättar lite
annas kommer jag aldrig att göra om det.
De värsta är att Dr vill ge mej en till på andra sidan
men nu får han lungna sej lite.....måste känna hur 
det går med högra sidan först.
 
Men hur som helst.....
 
De betyder att jag måste
  • äta inflammationshämmande, 
  • börja ta upp min träning som jag tappat bort efter semestern,
  • har inte hittat lusten eller rättare sagt varit jäkligt lat
  • och inte velat gå och träna :(
  • stretcha stora höftledsmuskeln varje dag
  • behöva gå ner några kilon
  • tänka på mej själv
Ja de var några punkter som jag skulle må bra av att göra....
Tänk va konstig man är, man vet vad man ska göra för att må bättre
men gör inte dom sakerna ändå...??
Visst är man ganska knäpp?
Men ja hittar inte startknappen, vart klån är den??
Försöker leta åt den men vart ska ja trycka för att komma igång??
 
Kanske ja kommer igång efter det här onda och besvärliga som 
jag går igenom nu....hoppas ja blir lite klokare :)
 
Ja så här ser den ut......en av musklerna dom tror är mitt bekymmer
Nu jäklar ska dom få sej en duvning som heter duga,
bara jag kan börja röra mej lite bättre ;)
 
LEV VÄL ALLA
KOM IHÅG VA RÄDDA OM ERA KROPPAR
 
 
Ulla-Britt
2012-11-01 @ 16:35:07

Tänk precis så är det i mitt fall oxå ! Å den där startknappen har fullständigt ramlat bort :p ! Man vet exakt hur man ska leva för att må bra men gör man det ?? Krya på dej nu ! Kram

Karolina
2012-11-01 @ 22:20:54
URL: http://attvarakarolina.blogg.se

Kloka ord mamma, du får kämpa på. Jag tror din startknapp finns där, det gäller bara och trycka igång ;)
Jag ska peppa dig varje vecka!
POK

Gudrun
2012-11-02 @ 08:17:43

Tack för uppmuntrande ord....smärtan och rörligheten har nu börjat ge med sig litegrann :)

Linda.P
2012-11-03 @ 08:35:42

Men huvvaligen!!! Vad har du råkat ut för Gudrun, det där hördes inge roligt alls! Jag håller tummarna för att det ger sig fort som tusan...du ske ju få må gott du :-) Krya på dig! Kramar Linda.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0