UTFLYKT TILL ALMDALEN

 
Vi drog iväg på en låååång skoterutflykt
 
 
Vi åkte till ALMDALEN
Där mellan fjällen i den övre gläntan ligger fjäll lägenheten ALMDALEN
Det är nåt speciellt med det stället.....
min mammas farmor kommer därifrån och
jag har alltid längtat att få se hur det ser ut där borta.
 
 
 
Det var ett fantastiskt fint ställe
Jag kunde ana historiens vingslag.....
här hade "PettAnna" som hon kallades,
tittat utöver fjällen,
förmodligen har hon sprungit som barn
över de vita vidderna och 
blickat ut över fjälltopparna för över  
hundra år sedan.
 
 
 
 
 
Kaffestugan där de serverades våfflor med hjortron och grädde, mums!
 
 
 
 
 
Världen är bra liten.....vem stötte vi inte på där om inte
denna friskus :))
 
 
Heja, Heja, heja, det är inte bara  långlopp i Italien som lockar denna tjej
även på tur i Jämtlandsfjällen gillas :))
 
 
HEJDÅ ALMDALEN FÖR DENNA GÅNG
JAG KOMMER TILLBAKA :))



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0