VÅRTECKEN

Säkra vårtecken är
när mina streptocarptusar börjar blomma
 
  • den starkrosa härstammar från en trappuppgång där jag
  • var brevbärare för många år sedan :)
  • den blå är från min kära faster Kajsa, Näset, Rossön
  • den rosa från en god vän
  • allla är mycket gamla och har flera decennier på nacken.
  • Jag är mycket rädd om dom gör allt för att dom ska överleva
  • varje år
 
 
 
 
 
 
På en av mina cykelturer med hundarna
fick jag av en tillfällighet se denna söta lilla BLÅSIPPA
och när jag tittade mej omkring var det ett helt gäng med fina blåsippor.
Kul att det finns runt knutarna där jag bor :)
 
 
 
 
 
En bauta stor "bjennskit" är ett ganska säkert vårtecken
fast det kanske är ett gammalt vårtecken
för hen har varit vaken ganska länge
men iallafall :)
 
 
 
 
En vovve som ligger och solar sej
 
(dåligt kort, syns inte att solen lyser (:  
men de kan ja lova att den gjorde, bildbevis kommer här nedan)
 
 
SOLGLITTER PÅ SJÖN
 
Det här är min utsikt från våran stuga.....fint eller hur
de är till o med "sönnavinn" och jag anar finvädret som är på gång
till veckan,  så håll ut kära bloggläsare.....
värmen kommer snart!
 
 
 
 
 
Hej svejs från Tassa och mej
 
Lev väl
<3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0