STORMEN HILDE

 
 
Förra helgen var ju Stormen Hilde på besök......
Hon drog verkligen fram som en vilde
Två stortallar över dasset, men som tur var
inget över dom andra husen.
 
Tallar har ramlat kors och tvärs över hela tomten
och med tanke på dess längd och deras stora krona är det helt otroligt
att det inte blev värre.
Det hade kunnat gå hur illa som helst
 
Oj oj vilken oreda.....
De blir en hel del jobb framöver men 
vi är glada att det inte blev mera skador
 
Häromkvällen var det kalas
med paket och god mat
Vi är några gamla jobbarkompisar 
som hållt ihop sen ca 30 år tillbaka
 "herre min je va tia går"
och träffas lite då och då
och nu var det dags igen :)
 
Två av godingarna, tack för en trevlig kväll
Nästa gång kör vi glöggafton eller hur?
 
 
 
Karro
2013-11-26 @ 08:27:26

Det är helt otroligt att det bara ramlat träd över dasset... Tänk vad olyckligt d hade blivit annars! Men iaf tråkigt! Nu kommer det väl bli stekhett när d är sommar o sol i Strandstugan! Jaja, what to do?! Pappa får ve iaf :)

Fina paket!! Jag längtar till julafton ;)

Pusspuss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0