STICK PROJEKT och en smarrig chokladkaka

Jag har stickmani just nu.....
det är ju så roligt :)
 
Har gjort en jättehärlig islandströja
som är lång och skön,
med lite annorlunda mönster än det vanliga.
Garnet är Letlopi, ett jättefint och härligt garn från Island
 
Nu fattas det bara en lång tvåvägs dragkedja,
men va sjutton de verka vara det svåraste just nu....
att få tag på en sån,
verkar inte finnas en som är 85 cm lång och brun.
 
Ett annat litet mindre projekt är en bäbiskofta,
så himla kul......
Det är en töjbar liten kofta i Baby Eko Ull
som blir så mjuk och fin 
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
 
Hade en ask med överblivna dadlar kvar sen jul,
 visste inte va ja skulle göra med dom?
-------
Skatorna brukar få våran överblivna och övermogna frukt
men den här gången hittade jag ett mumsigt recept på en chokladkaka
med dadlar och mandlar i och mums filibabba va gött de blev
de blev lördagskvällens gottigott till Mellon
 
Ny vecka i måra
nya tag
nya vinster
få se va denna vecka har att bjuda på
 
Må så gott alla
dags att sticka lite grann :)))
Gudrun
 
 
Karro
2014-02-02 @ 22:22:27
URL: http://attvarakarolina.blogg.se

Sååååå superfina stickprojekt... helst det sista ;)

Den där kladdisen hade jag velat smaka :) Mums!
Ha en toppen vecka, vi höres Mami!
Pusspus

Kajsa
2014-02-03 @ 18:26:10

Fina sticksaker :) pussokram <3

Linda. P
2014-02-06 @ 21:13:30

Inte brun, men jag tipsar ändå...

http://www.textilpresentia.se/sybehor/dragkedja-blixtlas/jacka/jackdragkedja-extra-kraftig-2-vags-4

Jäklar vilken snygg kofta du stickat, å den lilla blir väl ännu mer speciell kan jag tro ;-)

Trevlig helg! Kram kram :-)

Anonym
2014-02-08 @ 19:14:23

Tack Linda för tipset :)
Helst vill ja ha en brun, kanske de dyker upp en så småningom, fortsatt trevlig helg till dej och din familj :))




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0