SISTA APRIL

 
SISTA APRIL I STUGAN
Vi firade sista april i stugan och 
det var en fantastiskt fin en kväll,
sola va med oss i stort sätt hela kväll´n
 
Vi tänne upp ganska tidigt mens de va ljust,
och mens vi hade hjälp om det skull tännes för oss :((
 
 
 
 
 

Det känns ju ganska tryggt att tänn opp på sjöfjöre...
men man vet ju aldrig
tör tall backen ligg ganska nära
 
Grannarna hade också en fin brasa
 
Det tog inte lång stunn föränns de va gjort....
tallkvistan o rate brann bra nog
Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö.
 
Titt ut.....första maj välkommen
 

Ja, jag kommer! Hälsen, glada vindar,
ut till landet, ut till fåglarne,
att jag älskar dem, till björk och lindar,
sjö och berg, jag vill dem återse,
se dem än som i min barndoms stunder
följa bäckens dans till klarnad sjö,
trastens sång i furuskogens lunder,
vattenfågelns lek kring fjärd och ö.

Mysmorron med morronTV och stickningen i sängen
kan de bli bättre?
inte för mej iallafall :))
snacka om att koppla av
 
VECKANS SELFIE 
skure dasse
skönt att de vårtte gjort :))
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
Hej svejs
den här veckan är en hård vecka
mycke på jobbet
femte veckan med en student/praktikant
och full huggning med uppsök av äldreboende
 
MÅ SÅ GOTT ALLA
Gudrun
 
 
 
Karro
2014-05-04 @ 21:46:58
URL: http://attvarakarolina.blogg.se

Det var en fin och stor majbrasa ni fick till! Inte så konstigt med tanke på allt ris ni fick efter alla tallarna...
Så härligt och få sova och vakna där, i lugnet och myset :)

Kämpa på med jobbet i veckan, det kommer gå så bra!
Du är ju så duktig och kan din sak :)
PussoKram Skumbanan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0