MIDDAGSTIPS

Dagens middagstips kan ja dela med mej
Ta en fin fisk.....

Filéa så gott det går

Inte så lätt  alla gånger ;)

Blanda olivolja med chili
Om du inte har färsk så går det lika bra med selleri
Äh, skämt och sido, ta va som finns som e lite startt/hett 
Ja tog chiliflakes, salt och pressa lite lime över
Och sen skjuts i ugn
På slutet la jag lime skivor uppepå, mmmm säger ja bara
🐠🐟🐬🐳🐋🐠🐟🐬🐳
Men som vanligt äre sås'n som göre
Ta en fiskbuljongtärning i med en trea grädde och några varv vitpeppar och lite vitt vin
Koka upp och låt sen de sjuda ganska lång tid
Då kokas det ihop och bli ganska tjockt
Ja lova, bäste vitvinssåsen som finns 😜

                                     De e tulpantider nu
Ja älskar tulpaner
Så frasiga och härliga


Hej svejs från vovvarna och mej

Må så gott
Lev väl
💐💐💐💐💐

Karro
2015-01-19 @ 21:07:18
URL: http://attvarakarolina.blogg.se

Smarrigt med firre! O såsen den är bara bäst!!

Puss ill dig o Tassa o så klart resten😘😘

Karin N-A
2015-01-20 @ 07:25:40
URL: http://bjennbua.bloggo.nu

Det där middagstipset tar jag! Det såg enkelt o gott ut :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0