SEMEEESTEEER


Nu ha ja nästan inte tid att blogga...........
För nu är det bara lill'Klara som gäll
Men så här såg  det ut i morse när vi va ute på hunnsvängen
Så himla skönt när det har slutat regna!

Hon grejar och grejar me mommas burkar


Åh va e de här för rolig grej?
Vill du ha? Viva?
Nähää, då stopp ja tillbaka i burken då!

Vi ha varit till Svaningen och Djuppudd'n
Jag och lill'Olle va på cykeltur 🐺🐾🚲🌲

Vi cykle och cykle så tunga hang........

Åh pisse och pisse i varenda buske😜


Åh lyssne ette nå ljud......men de va nog branå dött,
längst ner mot sjön kan man se det röda magasinet där ångbåten la till när min mamma växte upp 
Till vänster om magasinet Där nere vid vägens slut vid träddungen, nära sjön stod mormor o morfars hus när ja va liten, tyvärr slukades det av elden för många år sen. Ja har många fina minnen därifrån. Ja kan än i dag höra hur döra lät när min moppro (morbror) gick i den, han öppnade och slog igen den på ett visst sätt😌

Här är uppfarten till Svaningens herrgård som man kan se skymta längst där uppe. När ja va barn/tidig ungdom kantades den av en härlig poppel alle' längs hela uppfarten.
Oj va roligt ja ha haft där me min kusin Jan, den snällaste tjejen Kristina, som bodde på herrgår'n då och byns övriga ungdomar
Uj uj va myche sköjjigt vi hadd!!

Svaningssjön
Båtlänningen på Djupudden 
Tack och hejdå Djupudden
Vi kommer snart tillbaka
Då ska vi cykla igen Lill Olle 
De lova ja!!

Må så gott alla, nu måst vi njuta av semester o sommar
☀️⛅️☔️💦☀️⛅️☔️














 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0