SPÅRA I NYSNÖN

Oj va fint det va på lörda måran när vi tog skotern och drog iväg
Nysnön låg så vit och fin och sola sken så fint och himmeln va blå och fin
Vi såg så många spår av alla möjliga djur och ja va snabbt framme med kamran
 
Mickel räv hade varit ute och lämnat sina spår
 
 
En hel hop me rena hade varit i farten
 
Haran skutta fram så fort, knacka på min port
Hjälp ack, hjälp ack, hjälp du mej.....räven är efter mej
 
Stora bocken Bruse, näää, de eju Helge som varit i farten, hihi
 
 
 
De mest spännande spåra var dom här.......va klån e detta? så stora tassar
 
Nästan lika stora som min hand
Loa eller vargen de e frågan?
Trodd de va vargen ett tag.....men, men, de vise sej va e stor e lokatt
Spännande vare iallafall
 
Vårat mål i sikte, strax nea vinn parken
 
 
 
Dags för lite pimpling, Jocke kom nu.....så sa en moppro te mej när han fiske/pimple
och de e lite sköjigt att rop pån Jocke!
 
Alles dött vare in´t
Ein litt´n Jocke fanns dä
 
Åh kolbulle blev de, de e gött dä!!
 
Sköjjigt hadd vi, syns se söm  ;)))
 
MÅ SE GATT!!
Lev väl
G
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0