Älghälga

Tidig lörda måra,
smygit ut på pass
allt lungt och stilla
månen lyser så fin
 
Ja älskar att tänn opp.....
måste va min känsla sen stenåldern
elden är min trygghet på nåt vis.
-------
Sitt baka lagårn åt kalkonfarma´rn
timmarna går men inget händer
de blir ompostning
 
Nya satser och nya vinster
kan man säga :)
10:an på Kronvägen blev de nya poststället
Här ha je skötte en älgox för många år sen
men då hette de 8:an
Vi va två "tjejer" som satt i lag och jägarna skratte åt oss
och sa att de va nog ingen risk att de komme nån älg till oss,
när det satt tvo fruntimmer och sarve och skrämt bort älgen
Men TJI fick dom......älgen kom och allt sluta lyckligt
 
Mindre lycka var det igår, älgen kom men dessvärre
tog det inte så bra så den drog iväg över till grannlage,
men som tur va, va Acke efter och skällde och stoppade upp
ekipaget gång på gång och tillslut fick kvigan
gå till dom sälla jaktmarkerna med hjälp av hunnkärn.
Evigt tacksam är ja för det....
 
Mörkret kommer fort den här tiden
man kan säga att de e bäcksvart ute i skogen
redan vid fyra tiden på ettmiddan.
Lagets älgdragar ville inte starta så vi fick kalla in
min "gubbe" till hjälp
och han kom med fyrhjulingen och drog fram älgen åt oss.
 
I samma veva som ja skjutit small det på skogen mot andra passlinan,
det var ståndskall sen flera timmar av hundarna som höll
på med var sin älg och på nåt konstigt vis
bytte dom älg med varann
och den ena kom förbi mej och den andra
fick Leif Z skjuta....
en riktigt fin 11-taggare,
en riktig "köttox" som bror min skulle ha sagt.
----
Lev väl,
ny vecka,
nya erfarenheter 
MÅ SÅ GOTT ALLA!
 
 
 
 
 
Karro
2013-11-26 @ 08:23:25
URL: http://attvarakarolina.blogg.se

Det var ju tur och skönt att det slutade lyckligt för älgen du sköt! Nu jäklarns får du nog kött i frysen så jag kan få smaska i julhelgen :) PoK




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tassaovivasmatte.blogg.se

Mitt liv som matte till två blandrastikar som berikar mitt liv varje dag, plus lite ditt o datt

RSS 2.0